Verplicht parcour de musique

Ben je naar een beurs of opendeurdag geweest of staat er iets te gebeuren? Breng hier verslag uit!

Verplicht parcour de musique

Berichtdoor frank2627 op wo 10 maart 2010, 13:59

Hoe het perfect organiseren weet ik niet, maar men zou bijv. om het uur een verplicht parcour van muziekstukken kunnen opleggen aan de exposanten op de beurzen. Bijv. 10 songs waarvan elk 2 minuten.

Enfin? Wie denkt mee?
frank2627

Re: Verplicht parcour de musique

Berichtdoor rovara op wo 10 maart 2010, 15:28

Heel wat jaartjes geleden bezocht ik een audiobeurs in Loosdrecht ( onder Amsterdam ).
Daar speelde elke exposant altijd weer hetzelfde nummer : "Le Temps Passé " van Michel Jonasz .

Ideaal om de verschillende sets te vergelijken .
Na een tijdje was je dat nummer wel een beetje moe , maar tot daar aantoe .
Er was echter nog een nadeel wat ik toen niet besefte .

Op een bepaald moment kwam ik in een kamer met Apogee-speakers .
Vergeleken met al die andere sets viel dat zwaar tegen .
We wisten niet hoe vlug we daar weer buiten konden geraken .

Pas later besefte ik dat speakers zoals Apogee ( en andere schermluidsprekers - elektrostaten enz . -) niet de ideale zijn om de dynamiek van een nummer als Le Temps Passé impressionnant weer tegeven . Toch niet in een rechtstreekse vergelijking met de High Tech conus toestanden .

Met een nummer zoals Le Temps Passé waren die Apogees gewoon in het nadeel .
Dus dit procedé is ook niet perfect .
rovara

Berichtdoor BlackMonk op wo 10 maart 2010, 15:42

@rovara: Kom maar eens luisteren en breng vooral dat nummer mee!
BlackMonk

Berichtdoor rovara op wo 10 maart 2010, 16:00

BlackMonk schreef:@rovara: Kom maar eens luisteren en breng vooral dat nummer mee!

Haha , ja , dat moet er toch eens van komen ,hé . :D
Maar kan je dan ook zorgen voor een rechtstreekse vergelijking met een paar high tech conussen ?
( de betreffende cd van Michel Jonasz heb ik me op die beurs inderdaad gekocht )
Afbeelding
rovara

Berichtdoor BlackMonk op wo 10 maart 2010, 16:12

rovara schreef:Maar kan je dan ook zorgen voor een rechtstreekse vergelijking met een paar high tech conussen ?
Als fan van elektrostaten heb ik uiteraard voornamelijk dat in huis. Nu heb ik ook twee types conusluidsprekers staan die ik voor testen gebruik en die ik zelf zeer goed vind klinken.
1. Castle Chester gemodificeerd met veel betere ScanSpeak tweeter en aangepaste crossover;
2. IMF TLS-50 gereviseerd en origineel.
Dat zijn allebei transmissielijnsystemen en die IMF is de grootste (formaat kleine koelkast). Daarmee kan probleemloos vergeleken worden. Zie je dat zitten?
BlackMonk

Berichtdoor frank2627 op wo 10 maart 2010, 17:07

BlackMonk schreef:
rovara schreef:Maar kan je dan ook zorgen voor een rechtstreekse vergelijking met een paar high tech conussen ?
Als fan van elektrostaten heb ik uiteraard voornamelijk dat in huis. Nu heb ik ook twee types conusluidsprekers staan die ik voor testen gebruik en die ik zelf zeer goed vind klinken.
1. Castle Chester gemodificeerd met veel betere ScanSpeak tweeter en aangepaste crossover;
2. IMF TLS-50 gereviseerd en origineel.
Dat zijn allebei transmissielijnsystemen en die IMF is de grootste (formaat kleine koelkast). Daarmee kan probleemloos vergeleken worden. Zie je dat zitten?

ik spreek over een "verplicht" parcour van verschillende soorten nummers. Zo wordt je dat minder beu, je kan per blok van 3 u ook nog andere nummers laten variëren ... enfin mogelijkheden genoeg - allez om maar een beeke opnieuw bij het topic te blijven.

De vraag is wat willen we horen, op welk medium en hoe lang/kort.
frank2627

Berichtdoor stefk op wo 10 maart 2010, 18:17

Op de laatset VAD hadden de mensen die Wilson Audio verdelen en Cyrus, zeer keurige demo trouwens, zelf een CD samengesteld met verschillende tracks ... zeer uiteenlopend en dat vond ik prima als demo.

Het publiek laten bepalen wat een demonstrant moet brengen, is dat niet wat te chaotisch?
Iedere heeft een voorkeur en komt denk ik nooit goed!
Gr
Stef

Arno said: "Music is the dope"
stefk

Berichtdoor rovara op wo 10 maart 2010, 18:29

BlackMonk schreef:Dat zijn allebei transmissielijnsystemen en die IMF is de grootste (formaat kleine koelkast). Daarmee kan probleemloos vergeleken worden. Zie je dat zitten?

Zeer zeker .
Voor de grote vakantie , als het u past .
Ik neem nog wel contact op .

En dan nu back to topic . :)
rovara

Berichtdoor frank2627 op wo 10 maart 2010, 19:01

stefk schreef:Op de laatset VAD hadden de mensen die Wilson Audio verdelen en Cyrus, zeer keurige demo trouwens, zelf een CD samengesteld met verschillende tracks ... zeer uiteenlopend en dat vond ik prima als demo.

Het publiek laten bepalen wat een demonstrant moet brengen, is dat niet wat te chaotisch?
Iedere heeft een voorkeur en komt denk ik nooit goed!

neen niet het publiek, wél de organisatie, in een gezonde mix tussen "vrij" en "verplicht"; ik denk dat dat moet kunnen
frank2627

Berichtdoor frank2627 op wo 10 maart 2010, 19:03

rovara schreef:
BlackMonk schreef:Dat zijn allebei transmissielijnsystemen en die IMF is de grootste (formaat kleine koelkast). Daarmee kan probleemloos vergeleken worden. Zie je dat zitten?

Zeer zeker .
Voor de grote vakantie , als het u past .
Ik neem nog wel contact op .

En dan nu back to topic . :)

pas op BM is interessant, maar schuins over de deur, is er nog vééls meer te bekijken (horen komt er ook bij); proeven hoop ik niet voor je.
frank2627

Volgende

Keer terug naar EVENEMENTEN