Hoe reageert de kat op jouw muziek?

Al wat niet onder één van de andere forums zou passen, maar toch over audio gaat kan je hier kwijt... Heb je bijvoorbeeld een digitaal versterkende platenspeler ontdekt die het uitstekend doet als luidsprekerplatform? Post het hier!

Re: Hoe reageert de kat op jouw muziek?

Berichtdoor frank2627 op wo 03 maart 2010, 21:59

vladivostok schreef:
frank2627 schreef:Ik had vroeger (geen zever) een heuse alligator in de living (ca. 13 jaar gehad).

Wanneer ik luid muziek speelde, maakte zij soms het karakteristiek OINK geluid, half schuin opgericht uit het water. Het is een territoriaal geluid. Dus waarschijnlijk dacht ze dat andere riepen.

Naast de speakers stond een glazen bak met witlipbamboe-adders (zeer mooi) http://images.google.be/imgres?imgurl=http://kameleon.inframediasystems.nl/content/inlays/232.jpg&imgrefurl=http://kameleon.inframediasystems.nl/details.asp%3Fid%3D232&usg=__ZD0ZyMP7_tVvpcNPXRTwlAeHajo=&h=203&w=306&sz=46&hl=nl&start=1&sig2=zEUqgqHzJfMUIzVkUKKtxA&um=1&itbs=1&tbnid=RwSCjk8s8V56-M:&tbnh=78&tbnw=117&prev=/images%3Fq%3Dwitlipbamboeadder%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1C1CHMG_nlBE299BE304%26tbs%3Disch:1&ei=tySOS_SBKJyM4gaalPmGDQ

Deze reageerden nooit op geluid/trillingen.

OINK geluiden ? Ben je zeker dat het geen zwijn was ipv een krok.
V.

yep, het verschil ken ik we hadden ook een vietnamees hangbuikzwijn, hierzo: http://www.icwhen.com/hg-ol/wildlife/gator1/audio/distress.wav (de OINK)
frank2627

Berichtdoor vladivostok op wo 03 maart 2010, 22:21

"Naast de speakers stond een glazen bak met witlipbamboe-adders (zeer mooi) "
Gelukkig zijn die beesten doof (dacht ik toch).
Vladimir
vladivostok

Berichtdoor frank2627 op wo 03 maart 2010, 22:29

vladivostok schreef:"Naast de speakers stond een glazen bak met witlipbamboe-adders (zeer mooi) "
Vladimir

zij proeven hun omgeving met hun tong. En voelen trillingen, dus... maar ze gaven geen krimp.

Er wordt weinig/nooit stilgestaan bij wat (harde) geluiden vr dieren aan onheil doen en betekenen. Wij nu wel ;)
frank2627

Berichtdoor vladivostok op wo 03 maart 2010, 23:30

frank2627 schreef:
vladivostok schreef:"Naast de speakers stond een glazen bak met witlipbamboe-adders (zeer mooi) "
Vladimir

zij proeven hun omgeving met hun tong. En voelen trillingen, dus... maar ze gaven geen krimp.

Er wordt weinig/nooit stilgestaan bij wat (harde) geluiden vr dieren aan onheil doen en betekenen. Wij nu wel ;)

Nou ja,dieren zijn niet geinteresseerd in muziek hé en 'horen' dit dan ook niet tenzij het echt te luid gaat. Veel beestjes horen een breder spectrum aan frequenties die gewoon niet aanwezig zijn in muziek.
15 K Herz wat voor ons hoog is zal niet als hoog ervaren worden door een hond of kat die tot bv 40 Kherz kan horen. Wat deze dierenvriend erover denkt weet ik niet--
Afbeelding
Vladdddddddd......
vladivostok

Berichtdoor frank2627 op do 04 maart 2010, 07:17

vladivostok schreef:
frank2627 schreef:
Vladimir

Nou ja,dieren zijn niet geinteresseerd in muziek hé en 'horen' dit dan ook niet tenzij het echt te luid gaat. Veel beestjes horen een breder spectrum aan frequenties die gewoon niet aanwezig zijn in muziek.
15 K Herz wat voor ons hoog is zal niet als hoog ervaren worden door een hond of kat die tot bv 40 Kherz kan horen. Wat deze dierenvriend erover denkt weet ik niet--
Afbeelding
Vladdddddddd......

ahh, da's die pianist van de Sparks van vroeger?
frank2627

Berichtdoor missionman op do 04 maart 2010, 10:35

Deze katten houden blijkbaar wel van muziek

Afbeelding
Where words fail, music speaks.
missionman

Berichtdoor Dim op do 04 maart 2010, 12:05

en deze gouwe ouwe's zingen en dansen zelf!

http://www.pianoforum.be - "Beauty is in the ear of the beholder"
"Only the thrill of true music, Shall give the heart the right impulse, To create the love for life, And forgive the ones you tried to forget" - Jef Neve
Dim

Vorige

Keer terug naar ETCETERA...