Welke film heb ik laatst gezien?

Een nieuw lief, een oude wagen of een discussie over Wittgenstein? Alles wat niets met audio te maken heeft kan je hier kwijt.

Re: Welke film heb ik laatst gezien?

Berichtdoor rovara op ma 01 maart 2010, 02:27

Een verwoed lezer ?

Wel , ik heb 3 hobby's : muziek beluisteren ( natuurlijk) , wijn drinken en lezen .
Soms slaag ik erin om ze alle drie tegelijkertijd uit te oefenen. :)

Bedankt voor de tip .
Dat de film het boek niet volgde , maakt me ook wel nieuwsgierig .
rovara

Berichtdoor vladivostok op ma 01 maart 2010, 19:55

rovara schreef:Een verwoed lezer ?

Wel , ik heb 3 hobby's : muziek beluisteren ( natuurlijk) , wijn drinken en lezen .
Soms slaag ik erin om ze alle drie tegelijkertijd uit te oefenen. :)

Bedankt voor de tip .
Dat de film het boek niet volgde , maakt me ook wel nieuwsgierig .

Ik wacht vol ongeduld op een boek dat gebaseerd is op een film over dit boek
V..
vladivostok

Berichtdoor John Difool op zo 07 maart 2010, 21:04

En voor de Bourne-liefhebbers, naast het boek bestaat natuurlijk ook de strip. Van de hand van 'Van Hamme', dè Belgische strip-scenarist bij uitstek, bestaat de reeks XIII, compleet geïnspireerd op het boek (kreeg hiervoor trouwens een plagiaat-proces aan zijn broek). Soit, heel knappe stripreeks. Dit terzijde.

Wat nog gezien? Misschien niet meer zo recent, maar:
'Lucky Number Slevin'
Het probleem met deze film zit hem niet in de film, maar in het feit dat deze manier van vertellen al vele malen eerder werd gedaan. Je zit heel de film met het gevoel dat er plotseling een onverwachte wending aankomt, en eenmaal die er is, ben je niet verrast, maar denk je 'Zie je wel'. Maar 't zal wel aan mij liggen.
Eigenlijk een dikke goeie film.

'Sherlock Holmes'
Aangezien de zalen voor Avatar vol zaten, het alternatief opgezocht. Knap opgezette film, intelligente scènes, voornamelijk leuk met die 'flash-forwards' met bijgevoegde uitleg. En natuurlijk een goeie opening gelaten voor een volgende film.

Wat nog te zien?
'Alice in Wonderland'
Alleen al omdat het een film van de meester is. Iemand al gezien? (Waar is hij trouwens te zien?)
Zeg u kè oe loat ist?
John Difool

Berichtdoor Dim op ma 08 maart 2010, 09:26

John Difool schreef:En voor de Bourne-liefhebbers, naast het boek bestaat natuurlijk ook de strip. Van de hand van 'Van Hamme', dè Belgische strip-scenarist bij uitstek, bestaat de reeks XIII, compleet geïnspireerd op het boek (kreeg hiervoor trouwens een plagiaat-proces aan zijn broek). Soit, heel knappe stripreeks. Dit terzijde.

Nice tip, merci!

John Difool schreef:'Sherlock Holmes'
Aangezien de zalen voor Avatar vol zaten, het alternatief opgezocht. Knap opgezette film, intelligente scènes, voornamelijk leuk met die 'flash-forwards' met bijgevoegde uitleg. En natuurlijk een goeie opening gelaten voor een volgende film.

Hoe zit het met de filmmuziek van Zimmer? Of let je daar niet echt op?

John Difool schreef:'Alice in Wonderland'
Alleen al omdat het een film van de meester is. Iemand al gezien? (Waar is hij trouwens te zien?)

Yups, vanavond ga ik kijken, AP in Utopolis, ik denk vanaf woensdag 10/03 in alle zalen. De muziek van Elfman is alvast dik in orde vind ik ! Later meer hierover ;)
http://www.pianoforum.be - "Beauty is in the ear of the beholder"
"Only the thrill of true music, Shall give the heart the right impulse, To create the love for life, And forgive the ones you tried to forget" - Jef Neve
Dim

Berichtdoor Dim op di 09 maart 2010, 10:37

Alice in Wonderland

Afbeelding

Alice keert terug naar Wonderland. Haar lot bezegelt de overwinning op een vreselijk monster: the Jabberwocky. Na het verslaan van dit gedrocht, keert de macht over Wonderland terug naar the White Queen.
Kort en krachtig, wat is deze film prachtig! Mooie scenes, kostumering, digitale effecten, characters… zelfs zeer geestig. En te bedenken dat vooral Disney destijds het niet zag zitten om Mr Depp in huis te halen! Tijden veranderen, de man is een talent en schittert in dit soort rollen!
Alice doet me vaak denken aan een jonge Gwyneth Paltrow en ook aan de Milla Jovovich als Joan of Arc. Mia Wasikowska’s broodje is gebakken: de ballerina die haar weg vond naar het witte doek. Mensen kennen haar misschien uit de prent Defiance en Amelia? Maar er is zeker meer op komst!

Danny Elfman zorgde voor een sublieme soundtrack! Dit is zo’n film waar de muziek een heel belangrijke rol speelt. Zonder deze muziek, geen Alice in Wonderland ervaring. De muziek staat naast de film ook als een paal boven water. Hoe meer je luistert hoe verslavender het wordt. Ronduit schitterend!!

Ik ga de film nog’s bekijken. De plaats van de AP was ronduit barslecht! Utopolis Mechelen: het was de eerste maal dat ik er een film zag en ik vrees jammer genoeg ook een laatste maal. Slecht geluid, veel te klein scherm, de 3D ervaring trok op niets: veel te donker, het beeld flikkerde regelmatig. Ik meende dat het aan de bril lag, maar had er een paar kunnen proberen… de eerste 20 minuten dacht ik echt de zaal te verlaten, dikke afknapper! We zijn beter gewend, hiervoor kom je je zetel niet uit. Aan de gezelligheid van het complex en vriendelijkheid van de medewerkers zal het alvast niet gelegen hebben.
"Only the thrill of true music, Shall give the heart the right impulse, To create the love for life, And forgive the ones you tried to forget" - Jef Neve
Dim

Berichtdoor John Difool op di 09 maart 2010, 23:17

Dim schreef:
John Difool schreef:'Sherlock Holmes'

Hoe zit het met de filmmuziek van Zimmer? Of let je daar niet echt op?

De muziek ontgaat mij inderdaad, toch op zo'n manier dat ik die als apart onderdeel zou kunnen beschrijven (tenzij het echt om de muziek draait, zoals in films als 'Shine' of 'Amadeus' of 'Farinelli' of ...). Ik geniet van het totaalpakket.
Zeg u kè oe loat ist?
John Difool

Berichtdoor Dim op vr 02 apr 2010, 20:17

How to train your dragon!

Superleuke film! Muziek van John Powell en toegevoegd aan de cd lijst!
Dim

Berichtdoor Dim op di 06 apr 2010, 15:36

Antichrist

Afbeelding

Wat een prent zeg. Hier breek ik mijn hoofd over. Voer voor discussies allerhande. Von Trier heeft het weer geflikt. Hij wordt geprezen of tot op de grond neergehaald (en genageld :mrgreen: ) Wat zal het zijn? Feit is, bekijk deze film out of the blue, zonder enige feedback en je stelt jezelf tientallen vragen vanaf de eerste scène.

Gelukkig doet de titel van de film al een belletje rinkelen, daar begint het. “The Antichrist”, wat houdt dit precies in?

Volgens de Christelijk leer is de Antichrist het ultieme Kwade in de gedaante van een menselijk wezen. Niemand minder dan Satan bestuurt dit wezen. Opdracht = de mensheid veroveren en alle gelovigen uitroeien. In de film van Von Trier is er niet echt een personage als Antichrist, maar het idee wordt wel weerspiegeld door de vrouw. Tussen de regels door is er kritiek naar de Christelijke leer: die misprijst de vrouw, seks is enkel een middel om zich voort te platen, maar nooit kan het enige vorm van genot zijn.

De proloog van de film toont een hevige vrijpartij, een koppel in volle extase. Tijdens het minnekozen, kruipt hun peuter uit zijn speelpark, klimt uit het raam en valt te pletter op de stoep net op het moment dat de ouders klaarkomen. Filmisch subliem in beeld gebracht, onder de tonen van Handel’s aria “de Lascio Chi’o Piangra”. (Trouwens zéér warm aanbevolen in deze surround versie!)

De vrouw heeft haar zoontje écht wel uit het raam zien kruipen –komen we pas veel later te weten- maar deed niets. Ze genoot op dat moment van haar penetrante man en koos zo het plezier en vertier boven haar nakomeling. Bad woman! Zij leve voor altijd in doodzonde…

Wat volgt is een hard trauma. De welombesproken (en verfoeide) scènes van een penis die afgerukt bloed spuit, de verminking van de schaamlippen (clitoris) met een schaar, het vastschroeven van een slijpsteen door een been… hebben allen een diepere betekenis. Von Trier beeldt op zijn manier uit wat het is, hoe het voelt om een kind te verliezen, zeker als je dat al kon voorkomen. Is het nodig dat op die manier te tonen? Maar er is veel meer. Een goede uiteenzetting vond ik op deze blog van Vrijdenker. Zeker een aanrader om door te lezen vooraleer je de film bekijkt, het is voer voor superinteressante discussies en verklaart al heel wat meer over wat je precies te zien krijgt.
Dim

Berichtdoor Dim op di 13 jul 2010, 09:10

Clash of the Titans

Afbeelding

Geboren als een god, maar opgevoed als een mens probeert Perseus (Sam Worthington) hulpeloos zijn familie te redden van Hades (Ralph Fiennes), de wraakzuchtige god van de onderwereld. Perseus biedt zich vrijwillig aan om deel te nemen aan een levensgevaarlijke missie om Hades te vermoorden, voordat die de macht van Zeus (Liam Neeson) kan grijpen, om zo de aarde in een hel te laten veranderen en prinses Andromeda (Alexa Davalos) van haar leven te beroven. Bijgestaan door Io (Gemma Arterton), een mysterieuze spirituele gids leidt de missie Perseus en zijn groep strijders op een gevaarlijke reis diep de verboden wereld in. Daar moeten ze vechten tegen heidense demonen en andere beesten die geen gevaar vrezen. Perseus zal zijn bestaan en zijn macht als die van een god moeten accepteren en zijn eigen lot moeten creëren, wil hij het uiteindelijk gaan redden...

Griekse Mythologie is zeer interessant. Superleuke verhalen als je het mij vraagt. Hoe je het uiteindelijk verfilmt is een andere zaak. Deze remake van de "originele" prent uit '81 is boring as hell. Ok, het verhaal kennen we dus moeten we het bijvoorbeeld enkel hebben over de vele rip off's uit andere films. Geef mij maar de high-tech "Scorpion" Transformer ipv deze plastic achtige, fake walking woessies. Wel een leuk idee om er achteraf een huifkar op te spannen ("Mammoet Lord of The Rings" flashback?). The Kraken is niet de octopus uit Pirates of the Caribbean, maar eerder een mutatie van het Cloverfield monster (geef het wat extra tentakels). Ook de effecten in de film zien er goedkoop uit. De sound die er bij gepaard gaat valt nog te pruimen (wat een geluk, het kot kan nog eens daveren!). De Goden? Mijn kleine teen was niet onder de indruk. Zeus en Co deden het zelfs beter in de kinderprent "Percy Jackson and the Lightning Thief" (misschien werden ze daar beter betaald?). Op de Engelse actrice Gemma (Mjammie Tamina in Prince of Persia) en Djwadi's soundtrack na , is er niet veel leuks te zien in deze movie. Als je je echt steendood verveelt en er is niets beters voorhanden...go for it!
Dim

Berichtdoor Dim op wo 18 aug 2010, 12:38

Afbeelding

Kleine meisjes worden groot… ze transformeren van lelijk naar knap en back and forth en dan gaan ze dood. Of juist niet? Christina Ricci. Je weet wel, Wednesday Addams uit de gelijknamige Addams family!

Afbeelding

Dat is al bijna 20 jaar terug mensen! Ok, Black Snake Moan dan, waar ze de jonge nymfomane uithing?

Afbeelding

Yes! ;)
In deze prent lijkt ze alweer met de blote kont en borsten te zwieren… hoewel ze, hier en daar wat geschaafd dankzij een auto ongeval, eerder verdwaasd rondsleept in de vertrekken van een of andere “Undertaker” (Liam “Rob Roy” Neeson). Deze laatste vertelt haar dat ze het ongeluk eigenlijk niet overleefde. Hij moet haar voorbereiden op haar eigen begrafenis. Zij gelooft niets van wat de man beweert, alsof ze nu ineens dood zou/kan zijn?! Als kijker is het wat aftasten in het begin: is ze nu echt dood of heeft de man een gave om met de doden te communiceren? Maar die visie verandert tamelijk snel. Algauw zitten we met de vraag: “But why, for god’s sake?”.

Afbeelding

Deze prent is mooi: de scene’s in de “wachtzaal” roepen een bepaalde, kille sfeer op, maar worden opgewarmd door de mooie (naakte) Ricci. Die combinatie roept een fascinerend beeld op. Niet echt een Scary Movie, niet echt een Thriller, geen doorsnee prent… het heeft iets en het blijft plakken! Best genietbaar, jammer van het ontbreken van een degelijke soundtrack!
Dim

VorigeVolgende

Keer terug naar DE LOUNGE