Jovl

Ben je nieuw op het PureForum dan kun je je hier even voorstellen aan de rest.

Re: Jovl

Berichtdoor Jovl op ma 08 feb 2010, 19:03

Jovl schreef:.........krijg normaal ook nog de MusicHall DAC in bruikleen.............

Bij deze............Vandaag de MusicHall dac25 in bruikleen gekregen.
MAC verbonden via usb kabel op de MH25 en gebalanceerd op KCT voorversterker. Ceedeetjes in Lossless formaat op de mac gezet.
Prijs/kwalteit voldoet de dac voor achtergrond muziek en uw muziek afspelen in bv shuffel-mode. Als je hem op die manier gebruikt kan je mss spreken van een goede koop en het is zeker een mooie optie om eens door uw cd's te bladeren via de computer maar het Is echter geen high end. Als ik aandachtig naar mijn set wil luisteren is het voor mij geen optie. Doet een pak onder voor mijn cd speler.

Zie ook deze link.
viewtopic.php?f=6&t=280&p=3487#p3487

****NIEUW , HOOFDTELEFOON****

De hoofdtelefoon is er ook sinds vandaag.............. Dit is een ht die meedoet aan de top , zit perfect , drukt niet op de oren en past er perfect over. Voor wie van een stevige bass houd zit met de Denon D5000 wel goed.
Gewoon op de ht uitgang van de de laptop aangesloten is het al genieten. Idem verhaal rechtstreeks op een iPod. Al zie ik mij niet over straat lopen met die D5000 op mijne kop :) . Voor een iPod uiteraard overkill maar is wel een bewijs tot wat een goede ht in staat is.
Met de ht-versterker kan dit alleen maar beter worden en dat moet ook.

Groeten Jovl
Laatst bijgewerkt door Jovl op wo 19 mei 2010, 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn set : viewtopic.php?f=4&t=25&start=0
B&W800D , Krell FPB700CX , Krell KCT , Wadia 381i , Denon D5000 , MusicHall PH 25.2
Jovl

Berichtdoor kurt1970 op ma 08 feb 2010, 19:44

Een beetje een sterk verhaal naar mijn mening.
Een "hoofdtelefoon die meedoet aan de top" aansluiten op een pc-ke, waarvan iedereen weet dat dat zeker geen high-end is en dus overtuigd de zwakste schakel is id ketting, is al "genieten" blijkbaar. Dat zelfde pc-ke aansluiten op een dac die je signaal herclockt om jitter te corrigeren en daarna evt upsampelt en door een buizenuitgang stuurt, levert maar iets voor "achtergrond muziek"?

Of hoe impressies gekleurd kunnen zijn zeker? ;-)
There is no substitute for thinking - Bjarne Stroustrup
kurt1970

Berichtdoor Jovl op di 09 feb 2010, 11:12

kurt1970 schreef:Een beetje een sterk verhaal naar mijn mening.
Een "hoofdtelefoon die meedoet aan de top" aansluiten op een pc-ke, waarvan iedereen weet dat dat zeker geen high-end is en dus overtuigd de zwakste schakel is id ketting, is al "genieten" blijkbaar. Dat zelfde pc-ke aansluiten op een dac die je signaal herclockt om jitter te corrigeren en daarna evt upsampelt en door een buizenuitgang stuurt, levert maar iets voor "achtergrond muziek"?

Of hoe impressies gekleurd kunnen zijn zeker? ;-)

De twee verhaaltjes niet samen nemen hé. Het ene heeft niets met het andere te maken.
De hoofdtelefoon doet inderdaad mee aan de top mits aangestuurd op een goede hoofdtelefoonversterker uiteraard............. Zo beter? :roll:
Bedoel maar dat het verschil al groot is als je deze ht aansluit rechtstreeks op een laptopke of een standaard ht aansluit op datzelfde laptopke.

Groeten Jovl
B&W800D , Krell FPB700CX , Krell KCT , Wadia 381i , Denon D5000 , MusicHall PH 25.2
Jovl

Berichtdoor Wim J op wo 10 feb 2010, 20:43

Jovl schreef:...

De keuze is dus op de Wadia 381 gevallen.........
Afbeelding Afbeelding
...

Die 381 zou ik wel eens naast mijn stokoude Wadia Drive 8 tranport icm Stello DA220 MKII DAC willen horen,...
Wim J

Berichtdoor Jovl op do 11 feb 2010, 11:17

Wim J schreef:Die 381 zou ik wel eens naast mijn stokoude Wadia Drive 8 tranport icm Stello DA220 MKII DAC willen horen,...

De Wadia drive 8 gebruikt als ik het goed heb het VRDS CMK-4 loopwerk wat nogal wat problemen kon geven , het feit dat u die speler nog heeft zal u daar waarschijnlijk van gespaard zijn gebleven. Het introductie jaar van de 8 zal in 1993 geweest zijn. De cd speler is in die periode al aardig geëvolueerd.

De 381 is één van de betere Wadia's ooit gemaakt , mede te danken aan het vernieuwde loopwerk. Zoals ik in een vorige post al schreef van de 381 is dit eigenlijk een 581 min de SACD en met een verbeterd en gemodificeerd Philips "T+A" puur-cd loopwerk erin zou dit minder uitval moeten kennen............

Groeten Jovl
Jovl

Berichtdoor Jovl op di 09 maart 2010, 19:17

****UPGRADE , POWERCORDS EN XLR INTERLINK****

Vandaag mijn nieuwe interlink en powercords in de set geïntegreerd , de keuze is dan toch weer op John van Gent gevallen , op de een of andere manier vind ik die kabels gewoon goed matchen in mijn set voor een meer dan aanvaardbare prijs.

Interlink is de JvG MagicSound afgemonteerd met Furutech FP-601 en de FP-602 rodium XLR connectoren.
Voor degene die de MS zoeken op de JvG site en niet vinden: De MagicSound is een opgewaardeerde MagicLink en deze word gemaakt op aanvraag.
AfbeeldingAfbeelding

Powercords zijn de nieuwste JvG MagicLink kabels afgemonteerd met Furutech FI-E38 en FI-E28 rodium connectoren.
Zeer mooie , soepele getwiste kabels en verrassend dun.
AfbeeldingAfbeelding

Dit is mijn bevinding als ze koudweg zijn aangesloten , dus zonder inspeelperiode.

Met enkel de interlink MagicSound in de set : Ten opzichte van de (reeds ingespeelde) zilver/goud interlink hoor ik een iets betere en diepere bass weergave. Het word ook ietsje sprankelender in het hoog. Zeer subtiel , je moet echt aandachtig luisteren , maar je hoort het wel.
Dan de beide Powercords geprobeerd , op de Wadia cd speler en Krell voorversterker. Eerste wat opvalt is dat de pluggen gewoon vaster zitten dan de standaard pluggen. Ten tweede vind ik als de set gewoon “aan” staat dat het stiller is. Vroeger “hoorde” je zeer licht de set als hij aan stond . Vanaf de eerste noot muziek was dit weg dus je had er eigenlijk geen last van maar het moet toch zijn dat die powercords “iets” doen .................Dan luisteren............. Het geluid frist precies een beetje op , zowel het hoog als het laag , die sprankeligheid van de interlink komt meer naar voor. Klinkt iets muzikaler allemaal............. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
Ik vind het verschil precies iets groter door het wisselen van de standaard powercords met de JvG powercords dan te wisselen van interlinks tussen de ingespeelde Zilver/goud en de koude MagicSound. Het zijn geen enorme verschillen maar het is er wel.........Eigenaardig wat een powercord doet of kan doen , dat moet je eens aan de collega's op het werk bv. proberen uitleggen dat de stereo set beter gaat spelen door de stroomkabels te wisselen...........

Benieuwd of ik winst ga boeken als de kabels zijn ingespeeld............... word vervolgt...........

Groeten Jovl
Laatst bijgewerkt door Jovl op wo 19 mei 2010, 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Jovl

Berichtdoor rovara op wo 10 maart 2010, 01:15

Jovl schreef:Vandaag mijn nieuwe interlink en powercords in de set geïntegreerd .

Ik vind het verschil precies iets groter door het wisselen van de standaard powercords met de JvG powercords dan te wisselen van interlinks tussen de ingespeelde Zilver/goud en de koude MagicSound.

Dat is ook mijn ervaring . ( wel niet specifiek met het merk JvG , maar soit )
Onverwachts , want logisch lijkt me dat niet .
rovara

Berichtdoor Jovl op wo 24 maart 2010, 20:46

Kabels zijn ingespeeld nu , ik heb de standaard powercords opnieuw aangesloten op de set samen met de JvG Zilver/Goud interlink. Daarna de nieuwe bekabeling er opnieuw aangeknoopt.
Een paar reacties op mijn eigen tekst die ik hier postte toen ik er koud naar had geluisterd:

Jovl schreef:Met enkel de interlink MagicSound in de set : Ten opzichte van de (reeds ingespeelde) zilver/goud interlink hoor ik een iets betere en diepere bass weergave. Het word ook ietsje sprankelender in het hoog. Zeer subtiel , je moet echt aandachtig luisteren , maar je hoort het wel.

Nog steeds dezelfde bevinding , de bass word iets dieper aangezet en de stem komt iets naar voor. Verschil is echt zeer klein.

Dan de beide Powercords geprobeerd , op de Wadia cd speler en Krell voorversterker. Eerste wat opvalt is dat de pluggen gewoon vaster zitten dan de standaard pluggen. Ten tweede vind ik als de set gewoon “aan” staat dat het stiller is. Vroeger “hoorde” je zeer licht de set als hij aan stond . Vanaf de eerste noot muziek was dit weg dus je had er eigenlijk geen last van maar het moet toch zijn dat die powercords “iets” doen.

Pluggen zitten inderdaad gewoon vaster dan de standaard powercords. Dat ze stiller zijn als de set aanstaat moet ik herzien , dit lag blijkbaar aan iets anders. Ook met de standaard pc's is het nu even stil.

.................Dan luisteren............. Het geluid frist precies een beetje op , zowel het hoog als het laag , die sprankeligheid van de interlink komt meer naar voor. Klinkt iets muzikaler allemaal............. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Voor alle duidelijkheid gaat het hier nog steeds over de powercords. Hier ook nog steeds dezelfde bevinding.

Ik vind het verschil precies iets groter door het wisselen van de standaard powercords met de JvG powercords dan te wisselen van interlinks tussen de ingespeelde Zilver/goud en de koude MagicSound. Het zijn geen enorme verschillen maar het is er wel.........Eigenaardig wat een powercord doet of kan doen.

Idem , kan je hier uit besluiten dat het inspelen van een kabel een fabeltje is ........ ? De enige winst dat ik vind tussen niet ingespeelde en wel ingespeelde kabels is het stereobeeld dat duidelijker is geworden.

Al bij al toch zeer tevreden over de nieuwe bekabeling , vooral die powercords hebben mij verrast. Uiteraard is het geen wereld van verschil maar de winst is merkbaar. Zeker voor de prijs een aanrader.

Groeten Jovl
Jovl

Berichtdoor Jovl op vr 26 maart 2010, 18:42

**** NIEUW: HT-VERSTERKER ****

Eindelijk................. na bijna twee maand de MusicHall PH25.2 hoofdtelefoonversterker opgehaald. Dit kan je echt niet vergelijken met een hoofdtelefoonuitgang op een versterker of dac.
Het beste resultaat krijg ik op de tape out van de voorversterker dan dat je rechtstreeks de cd speler op de ht-versterker aansluit.
Mooie combinatie met de Denon D5000 , wie van een stevige bass weergave houd zit met deze combo zeer goed.

AfbeeldingAfbeelding

Groeten jovl
Laatst bijgewerkt door Jovl op wo 19 mei 2010, 18:53, in het totaal 3 keer bewerkt
Jovl

Berichtdoor Jovl op vr 23 apr 2010, 18:01

****NIEUW , DIY MEUBEL****

Zoals je misschien hebt gezien bij de rubriek "Accessoires" ( Euh hier dus..... viewtopic.php?f=10&t=375 ) heb ik een nieuw rack in elkaar getimmerd..........

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Groeten Jovl
Laatst bijgewerkt door Jovl op do 20 mei 2010, 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Jovl

VorigeVolgende

Keer terug naar EVEN VOORSTELLEN