Netwerk streamer

Alles wat de digitale bronnen aangaat! CD-spelers, SACD-spelers, loopwerken, DAC's enzovoort.

Re: Netwerk streamer

Berichtdoor Jaglover op za 06 maart 2010, 12:17

kurt1970 schreef:
pixelpower schreef:Thanks voor de tips, guys!

@Kurt; die Lacie lijkt me wel wat; Time Machine compatible!

Klein beetje opletten welke NAS je ad SONOS vijst. Zie https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sono ... p_faqid=42

Ik merk dat je ervaring hebt met een NAS. Waar moet je zoal op letten?
Jaglover

Berichtdoor kurt1970 op za 06 maart 2010, 14:37

Slechts een paar zaken in het oog houden.

1) Is het PRAKTISCH AANGETOOND dat de combinatie NAS - Muziek streamer echt samen werkt? In het gaval van SONOS communiceert de SONOS player met de NAS via het SMB protocol, wat een standaard is. Zowel SONOS en Iomega ondersteunen op papier SMB, maar toch is de combinatie SONOS - Iomega technisch geen goed huwelijk.

2) De venitalor in de NAS: In globo worden 2 types harde schijven in een huis-tuin en keuken NAS gemonteerd; die van 5400 tr/min en die van 7200 tr/min. Professionle high-end storage (high end id context van IT hardware), steekt wel nog een tandje bij op 't vlak van snelheid. Het is zo dat snellere harde schijven ook meer warmte vrijgeven en de NAS vaak wordt voorzien van een ventilator.
De NAS die ik heb is er ene met een harde schijf die tegen 5400 tr/min draait, wat ruim voldoende is voor muziek streaming. Ik gebruik de NAS ook nt voor andere doeleinden. Indien je de NAS wil gebruiken waarvoor het ding ooit ontworpen is, als een gedeelde harde schijf in je netwerk, en je dus met meerdere gebruikers tegelijk de NAS benadert, dan is een 7200tr versie zeker aangeraden. In een 7200 tr versie, heb je quasie altijd een ventilator, en die kan idd storend werken als de NAS id luisterruimte staat (bij mij het geval).

Echter..... waar je de NAS in het thuisnetwerk hangt maakt niets uit; je moet niet fysiek aan het ding kunnen. Eens in het netwerk is de NAS voor elk netwerkapparaat beschikbaar, dus ook vr de streamer. In Vlaanderen is het nogal vaak zo dat de Telenet installateur al de apparatuur (kabelmodem, router, etc) id garage heeft geïnstalleerd. Dit zou bv een ideale plaats kunnen zijn om ook de NAS kwijt te geraken en in 't netwerk te hangen.

k
There is no substitute for thinking - Bjarne Stroustrup
kurt1970

Berichtdoor Linnie op ma 10 mei 2010, 19:10

Ik heb al meer dan een jaar een linn Majik DS die ik nog altijd met volle tevredenheid gebruikt.
Dit toestel heeft een ongeziene geluidskwaliteit waarbij Squeezebox en Sonos bij verbleken,probeer
het maar eens uit.We hebben de Majik DS rechtstreeks vergeleken met een Linn Akkurate cdspeler(6000€)
die ook overal lovende kritieken had gekregen,de ds was aanzienlijk beter. :D
Qua gebruiksvriendelijkheid valt het ook allemaal zeer mee,mijn computerskills waren ook niet zo bijzonder,en toch heb ik pratisch geen problemen gekend. :)
Als geluidskwaliteit bij je op de eerste plaats komt,zou ik zeker dit toestel overwegen.
En qua Linn service,daar kan je toch echt niet over zeuren,excellente forum,zeer behulpzame helpline en ook dealers die een prima service verlenen.
Linnie

Berichtdoor Jaglover op ma 10 mei 2010, 19:46

Linnie schreef:Ik heb al meer dan een jaar een linn Majik DS die ik nog altijd met volle tevredenheid gebruikt.
Dit toestel heeft een ongeziene geluidskwaliteit waarbij Squeezebox en Sonos bij verbleken,probeer
het maar eens uit.We hebben de Majik DS rechtstreeks vergeleken met een Linn Akkurate cdspeler(6000€)
Qua gebruiksvriendelijkheid valt het ook allemaal zeer mee,mijn computerskills waren ook niet zo bijzonder,en toch heb ik pratisch geen problemen gekend. :)
Als geluidskwaliteit bij je op de eerste plaats komt,zou ik zeker dit toestel overwegen.
En qua Linn service,daar kan je toch echt niet over zeuren,excellente forum,zeer behulpzame helpline en ook dealers die een prima service verlenen.

Hoi Linnie,

Leuk dit te lezen. Ik heb toevallig enkele weken geleden langs gewesst bij Radiyole in Gent. ik heb daar ook de Linn Akkurate cd speler vergeleken met de Majik DS en De akkurate DS streamer. Er is inderdaad een duidelijk verschil te horen. Verschil is zelfs nog groter met de Akkurate DS.

Ik vraag heb echter 2 bezorgdheden:
1) Ik werk normaal met Apple en Linn is daar niet 100% compatibel mee.
2) Ik mer ook dat er nu meer en meer streamers op de markt aan het komen zijn. ik vraag mij dan ook af of het nog niet te vroeg is.

In elk geval was ik heel tevreden met wat ik gehoord heb. Eén dezer ga ik nog eens terug met mijn cd speler en dan wil ik toch wel eens het vergelijk horen. Bovendien wil ik hem ook eens bij mij thuis horen spelen.

Heb jij hem toevallig gekocht bij radiyole?
Jaglover

Berichtdoor Linnie op ma 10 mei 2010, 20:48

Jaglover schreef:
Linnie schreef:Ik heb al meer dan een jaar een linn Majik DS die ik nog altijd met volle tevredenheid gebruikt.

Hoi Linnie,

Leuk dit te lezen. Ik heb toevallig enkele weken geleden langs gewesst bij Radiyole in Gent. ik heb daar ook de Linn Akkurate cd speler vergeleken met de Majik DS en De akkurate DS streamer. Er is inderdaad een duidelijk verschil te horen. Verschil is zelfs nog groter met de Akkurate DS.

Ik vraag heb echter 2 bezorgdheden:
1) Ik werk normaal met Apple en Linn is daar niet 100% compatibel mee.
2) Ik mer ook dat er nu meer en meer streamers op de markt aan het komen zijn. ik vraag mij dan ook af of het nog niet te vroeg is.

In elk geval was ik heel tevreden met wat ik gehoord heb. Eén dezer ga ik nog eens terug met mijn cd speler en dan wil ik toch wel eens het vergelijk horen. Bovendien wil ik hem ook eens bij mij thuis horen spelen.

Heb jij hem toevallig gekocht bij radiyole?

Ja hoor, Al mijn linn spullen komen van Radiyole.
Rudy is echt een vakman en levert een excellente service.
Thuis demo is nog altijd aan te raden,voor Rudy zal dat wel geen enkel probleem zijn,hem kennende.
Op 26 mei gaan ik en mijn maat er eens een bezoekje brengen naar aanleiding van de LP 12 vinyl klinik
die er plaats vinden met o.a demo van de nieuwste Uphorik phono versterker.
Mensen van Linn komen persoonlijk zelf demo's verzorgen.
Misschien eens de mogelijkheid om met hem van gedachten te wisselen ?
Wat Apple betreft heb je gelijk,dat staat nog niet 100% op punt,maar is volop in ontwikkeling .
Linnie

Berichtdoor rovara op di 11 mei 2010, 00:24

Linnie schreef:We hebben de Majik DS rechtstreeks vergeleken met een Linn Akkurate cdspeler(6000€)
.

Dag Linnie ,

Tot nu toe ben ik een cd-adept .
Maar streaming lijkt de toekomst te hebben , als zelfs Linn - bouwer van top-cd spelers - gestopt is met het maken van cd spelers en voluit gaat voor streaming .

Jij zegt dat je de Majik DS hebt vergeleken met de Akkurate cd speler en je vond de DS aanzienlijk beter .
Kan je ons een idee geven op welk gebied je de DS beter vond ?
Waren er ook punten waarop de Akkurate beter was ? Of was de DS over de gehele linie de winnaar ?
rovara

Berichtdoor Linnie op di 11 mei 2010, 03:10

rovara schreef:
Linnie schreef:We hebben de Majik DS rechtstreeks vergeleken met een Linn Akkurate cdspeler(6000€)
.

Dag Linnie ,

Tot nu toe ben ik een cd-adept .
Maar streaming lijkt de toekomst te hebben , als zelfs Linn - bouwer van top-cd spelers - gestopt is met het maken van cd spelers en voluit gaat voor streaming .

Jij zegt dat je de Majik DS hebt vergeleken met de Akkurate cd speler en je vond de DS aanzienlijk beter .
Kan je ons een idee geven op welk gebied je de DS beter vond ?
Waren er ook punten waarop de Akkurate beter was ? Of was de DS over de gehele linie de winnaar ?

Wat ik me nog herinner van de demo's,was dat de DS gewoon gewoon vloeiender en transparanter klonk
dan de akkurate cd,kortom gewoon muzikaler en verfijnder.Alles stond nog meer op zijn plaats.
Moet je gewoon eens doen die demo.
Heb daarna nog eens een demo gehad met de Klimax DS....oh boy...wel niet in mijn budget maar.... ;)
Linnie

Berichtdoor rovara op di 11 mei 2010, 09:35

Yep , zo een demo zou me wel interesseren.
'k Ga eens kijken of er in mijn omtrek ergens een Linn -verdeler te vinden is ?
rovara

Berichtdoor Linnie op di 11 mei 2010, 18:08

rovara schreef:Yep , zo een demo zou me wel interesseren.

Leuk,moet je zeker doen! laat iets weten wat je er van vond.
Heb 4 Linn dealers gevonden die vermeld staan op de site van Linn;
Radiyole in Gent ; La Gallerie du son in Luik ;
Silence in Waterloo ; en Stereotypes in Brussel.
Veel luistergenot!
Linnie

Berichtdoor rovara op di 11 mei 2010, 22:55

Linnie schreef:
rovara schreef:Yep , zo een demo zou me wel interesseren.

Leuk,moet je zeker doen! laat iets weten wat je er van vond.
Heb 4 Linn dealers gevonden die vermeld staan op de site van Linn;
Radiyole in Gent ; La Gallerie du son in Luik ;
Silence in Waterloo ; en Stereotypes in Brussel.
Veel luistergenot!

Hoi , Gent is het dichtst bij , maar toch nog een goeie 50km ver .
'k Zal zien . Naim heeft ook een high end streamer.
En dichterbij weet ik daarvan een dealer .
Eens luisteren of hij toevallig die binnen heeft ?
rovara

VorigeVolgende

Keer terug naar DIGITAAL