johnrtd schreef: Op aanvraag had ik eens een paar luidsprekers naar een bekende Nederlandse audio journalist gestuurd. Toen ik het concept van het artikel zag ben ik wel even geschrokken. Ik belde de goede man op en vroeg hoe hij de luidsprekers had opgesteld. Het bleek dat hij een, uit de muur stekende, schoorsteen in zijn kamer had en daar pasten die luidsprekers mooi naast. Die stonden dus beiden in een hoek. Ik wees de goede man er op dat het voor goed stereo echt noodzakelijk was de luidsprekers, zoals ook in de handleiding vermeld, ten minste aan alle zijden 30 cm verwijderd te houden van muren en/of grote objecten. Zijn reactie was dat dan vrijwel niemand onze luidsprekers zou kunnen gebruiken want de "normale opstelling" in Nederland was altijd tegen een muur.
John
We dwalen af van het onderwerp maar bovenstaande tekst doet mij aan iets denken.
Ooit naar de opening van een electro winkel geweest ( vorig jaar was dat , waar ook witgoed te koop is maar ook Classé en Canton , wel op bestelling ) waar ze dus de Canton speakers demonstreerden , monitorspeakers op hun bijhorende poten geplaatst en dit in zijn geheel OP het meubel waar de versterker en cd speler op stonden! De speakers zaten bijna aan het platfond en de zetel waar je mocht gaan inzitten om de speakers te beluisteren stond amper 1.5 meter van het meubel vandaan. High end op het hoogste niveau ......... letterlijk dan. Ik heb op mijn tanden moeten bijten maar heb er niets over gezegd en bedankt voor de demo.
Groeten Jovl