Wat zijn dé beste electrostaten en waarom?

De weergever, o zo klankbepalend... Of je over elektrostaten, dynamische luidsprekers, magnetostaten of hoornluidsprekers wil babbelen, hier moet je zijn!

Re: Wat zijn dé beste electrostaten en waarom?

Berichtdoor frank2627 op wo 03 maart 2010, 21:56

Dim schreef:
frank2627 schreef:@Dim: dit verklap ik je enkel: eigenlijk wil ik met miniatuur stoomtreinlokomotiefjes spelen en verzinnen dat ik als conducteur meiden met een stevige boezen een dubbele rit laat maken.

amaai, het is een goed idee om bij miniatuurtreintjes te blijven frank... mijn gedacht hé ;)

weet je, ruim 37 jaar herpetocultuur; (mede) slangenliefhebbers kunnen er maar niet aan uit dat je dan ook (veel praktijk) van gifkikkers kent, dan ook nog van vogelspinnen en tropische kakkerlakken, ... dan nog ruim 300 boeken verzamelde en precies weet hoe de Japanse en Chinese hobbymarkt zich ontplooide.

Ik kan er niet aan uit op maar 1 ding gefocused te zijn, terwijl er zoveel te weten en ontdekken valt.
Behoeft verder geen tekening denk ik.
frank2627

Berichtdoor pixelpower op do 04 maart 2010, 21:53

frank2627 schreef:
weet je, ruim 37 jaar herpetocultuur; (mede) slangenliefhebbers kunnen er maar niet aan uit dat je dan ook (veel praktijk) van gifkikkers kent, dan ook nog van vogelspinnen en tropische kakkerlakken, ... dan nog ruim 300 boeken verzamelde en precies weet hoe de Japanse en Chinese hobbymarkt zich ontplooide.

Ik kan er niet aan uit op maar 1 ding gefocused te zijn, terwijl er zoveel te weten en ontdekken valt.

Ja wat! :o

"Et isj maar een obby" zou Spiessens dan zeggen. ;)

Anyway, I can top you. Ik heb ooit - onwetend, dat wel - met een zwarte mamba gestoeid. And I live to tell. En neen, geen tandeloos model. Eentje in het wild.

Ik ben er eigenlijk beschaamd om zenne. Het was uit onwetendheid. :oops:
Laatst bijgewerkt door pixelpower op vr 05 maart 2010, 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
pixelpower

Berichtdoor frank2627 op do 04 maart 2010, 22:56

pixelpower schreef:
frank2627 schreef:amaai, het is een goed idee om bij miniatuurtreintjes te blijven frank... mijn gedacht hé ;)

Ja wat! :o

"Et isj maar een obby" zou Spiessens dan zeggen. ;)

Anyway, I can top you. Ik heb ooit - onwetend, dat wel - met een zwarte mamba gestoeid. And I live to tell. En neen, geen tandeloos model. Eentje in het wild.

Ik ben er eigenlijk beschaamd om zenne. Het was uit onwetendheid. :oops:[/quote]

kijk, herbekijk, vergelijk (in ons geval luister) "alles" via zoveel mogelijk hoeken en schaaf je kennis zolang bij tot hoe diep je wil gaan (acoustiek, elektronica...) ... en dat is waar ik mee bezig ben.
Het doet me ook meer vrede nemen nu met m'n onvolmaakte set.
Maar het ging over electrostaten, de uwe.
frank2627

Berichtdoor frank2627 op zo 07 maart 2010, 22:52

Vandaag de solostatic 100 gehoord met velodyn sub. Het geluid was overheerlijk in het midden, ... laag? Velodyn?

Enfin ik geef een CD waarop een nummer staat met strak afgelijnde bassen, die zo krachtig klinken dat je bijna van je stoel geblazen wordt.
Resultaat: geen bas te horen!

Het leert me dat je steeds moet luisteren met tracks die je kent.

Hoe goed/slecht de (grote) solostatics waren heb ik spijtig niet kunnen horen. Ik heb vragen bij het inschakelen van de Velodyn, wat deed hij (niet).

BM's installatie staat nog steeds 3-0 voor.
frank2627

Vorige

Keer terug naar LUIDSPREKERS